fbpx

מומים מולדים ותמותת תינוקות

מומים מולדים ותמותת תינוקות שכיחים בקרב הבדואיים בנגב, יותר מכל קבוצה אחרת בארץ

לשם השוואה תמותת תינוקות במגזר הבדואי עומדת על למעלה מעשר תינוקות לכל אלף לידות, זאת לעומת שלוש תינוקות לכל אלף לידות במגזר היהודי.
בעזרת רתימת אנשים המעורבים ברווחה בקהילה, התחלנו לבדוק תיקים רפואיים של ילדים סיעודיים, אחד מכל 10 מקרים שבדקנו, עבר רשלנות רפואית, מניעת/עיכוב טיפול. בעזרת משרדי עו"ד מובילים הוגשו תביעות לבית המשפט. בזכות הסבלנות והעבודה המאומצת למציאת הרשלנות, גיוס המימון עבור התביעות, וליווי הקשר בין המשפחה לגורמים המקצועיים הצלחנו להשיג פיצויים משמעותיים למשפחות.

כך במקרה של משפחה שבטיפול משרדינו נולד ילד הסובל מתסמונת גנטית הגורמת לפיגור שכלי ולעיוות בכפות הידיים והרגליים ובמבנה הפנים. לאחר לידתו, הופנו ההורים לייעוץ גנטי בו קיבלו הנחיה לבצע במהלך ההריון הבא סקירת מערכות יסודית שמטרתה לגלות עיוותים בפנים ובכפות הרגליים והידיים האופייניים לתסמונת זו (Micrognathia, Contractures Arthrogryposis) בניגוד להמלצתו של היועץ הגנטי בהריון הבא לא נבדקו פניו, כפות ידיו ורגליו של העובר, וגם הוא נולד כשהוא סובל מאותה תסמונת משפחתית. לו היו מתגלים העיוותים בפנים או בכפות הידיים והרגליים היה ניתן להפסיק את ההריון בשל הסבירות הגבוהה כי העובר סובל מאותה תסמונת משפחתית. בסיום הטיפול המשפטי זכו הילדה והוריה בפיצוי של מיליוני שקלים.

פעילותינו מהווה הצלה של ממש להורים לילדים בעלי מוגבלויות, אנו מגדילים את סיכוייהם לזכות בפיצוי כספי ניכר, שיסייע להם להיטיב עם ילדיהם.
לא זכית לא שילמת!

אצלנו כולם זכאים

צרו קשר להתייעצות ללא עלות




      דילוג לתוכן