fbpx

עידוד תביעות לילדי ספינה ביפידה במגזר החרדי

המאפיינים המיוחדים של הציבור החרדי: ריבוי הריונות, מיעוט בדיקות ואי ביצוע הפסקות הריון, גרמו לריבוי מקרי מום מולד

אחת הדוגמאות היא פעילותנו לעידוד תביעות לילדי ספינה ביפידה (מום בעמוד השדרה) במגזר החרדי.
המאפיינים המיוחדים של הציבור החרדי: ריבוי הריונות, מיעוט בדיקות ואי ביצוע הפסקות הריון, גרמו לריבוי מקרי מום מולד מסוג ספינה במגזר החרדי.
מום זה יכול היה להימנע ב 80% מהמקרים, אם הצוות הרפואי היה מיישם את המלצת משרד הבריאות הפשוטה, להסבר ומתן חומצה פולית, לאימהות לפני הכניסה להריון.
רקמנו שיתוף פעולה עם, בתי הוראה הלכתיים, משרדי עו"ד ועמותת הורים, וקידמנו במימון מלא עשרות תביעות, שרובם הסתיימו בפיצוי של מיליוני ₪ ללקוחותינו.
תביעות בהיקף כזה יצרו מוטיבציה לשינוי בקופ"ח, חודדו ועודכנו נהלים וחלה ירידה משמעותית במום הספינה במגזר החרדי/

זוג חרדים מאזור המרכז, ביצעו בדיקת דימות שגרתית בשבוע ה-34 להיריון, נמצא לעובר מום בעמוד השידרה. בשל דתם ואמונתם סירבו ההורים לבצע הפסקת היריון והתינוקת נולדה כשהיא סובלת משסע בעמוד השדרה, עקמת, שיתוק בגפיה התחתונות ואי שליטה על הסוגרים.
בבדיקת התיק הרפואי של האם, מסתבר שרופאי קופת חולים מכבי פספסו לפחות ארבע הזדמנויות שונות למסור לאם לפני ובמהלך הריונה את חשיבות נטילת ויטמין חומצה פולית למניעת מומים בעוברה. בשתי הזדמנויות נוספות באותה שנה ביקרה האם אצל רופאת משפחה אך גם בפגישות אלה לא הוסבר לה דבר אודות חשיבות נטילת הוויטמין. זאת ועוד, גם כשפנתה בשל ״איחור במחזור״ שתקה הרופאה.
לאחר קבלת היתר רבני לפנות לתביעה משפטית, יצרנו קשר עם משרד עו"ד המתמחה בנושא וסייענו למשפחה לממן את חוות הדעת וההוצאות המשפטיות בסך 65,000 ₪ .
כיום לפעוטה בת שנתיים וחצי, הסובלת מנכות קשה ביותר ונזקקת לטיפול והשגחה צמודים של הוריה, יש בקרן נאמנות סך של 1.875 מליון ₪.

פעילותינו מהווה הצלה של ממש להורים לילדים בעלי מוגבלויות, אנו מגדילים את סיכוייהם לזכות בפיצוי כספי ניכר, שיסייע להם להיטיב עם ילדיהם.
לא זכית לא שילמת!

אצלנו כולם זכאים

צרו קשר להתייעצות ללא עלות




      דילוג לתוכן